Planirate li krenuti s novogodišnjim odlukama? Krenite malo drugačijim putem!

 

resolutions (1)

 • Razlikujte odluke od želja

Primjerice, novogodišnja odluka može biti da barem jedan vikend mjesečno želimo provesti u prirodi. Onda ćemo brižljivo planirati svoje vrijeme kako bismo taj izlet i organizirali. Međutim, dobitak na lutriji je novogodišnja želja, a ne odluka, jer na to ne možemo utjecati (ako redovito sudjelujemo u igri). Novogodišnje odluke su promjene ponašanja koje su unutar naše kontrole.

 

• Čvrsto odlučite da ćete napraviti promjenu

Promjena nam mijenja navike i uobičajene obrasce ponašanja. Ponekad vodi prema nečem nepoznatom. Na primjer, ako promijenimo posao, ne znamo kako će nam biti na novom radnom mjestu. Uglavnom, trebamo biti spremni da će se nešto promijeniti i gledati svjetliju stranu toga.

 

• Postavite realistične odluke

Nemojte odlučiti da ćete u jednoj godini upoznati ljubav svog života, vjenčati se i dobiti dijete. Ili da ćete promijeniti posao i napredovati do direktorske pozicije. Teoretski je moguće, ali koja je vjerojatnost? Bolje si postavite realistične, ali izazovne ciljeve, tako da budete ponosni na sebe kad ih ispunite.

 

• Pazite kako ćete formulirati odluke

Primjerice, “više vježbati” je ideja, a ne dobro postavljen cilj. Ne možemo mjeriti uspješnost te odluke. Umjesto “više vježbati” trebamo odlučiti, primjerice, “najmanje ću dva puta tjedno posjećivati teretanu”, što je mjerljivo i specifično.

 

• Pratite napredak

Važno je odluke zapisati i barem jednom mjesečno ih ponovno pogledati. To je jedna od najvažnijih stvari za uspjeh. Trebate znati gdje ste stigli s provođenjem odluke.

 

• Podijelite razmišljanja

Kažete li partneru ili prijateljici što ste odlučili, na neki ste način više “obvezani” na ispunjenje odluke. I vi ćete se osjećati bolje ako nekome pomognete, a i vama će biti lakše kad vas netko drugi motivira, ako se obeshrabrite.

 

Umjesto odlučnog stopostotnog zaklinjanja u drastične promjene, ‘omekšajte’ svoje želje i čim ih sročite više kao ohrabrenje, a manje kao oštre zapovijedi, puno lakše ćete ih ostvariti.

 

1. Idem na ozbiljnu dijetu…
Radije recite: Vježbat ću tri puta tjedno i jesti uravnoteženije.

 

Pola bitke s viškom kilograma je u glavi. Osmislite li konkretan plan tjelovježbe, to je prvi korak prema uspjehu. No, ukoliko je gubitak kilograma dio novogodišnje odluke, mogli biste se obeshrabriti ako brzo ne vidite rezultate. Bolje je zato kao cilj imati konkretan plan aktivnosti. Gubitak kilograma s vremenom će biti vidljiv kao krajnji rezultat naše odluke. Mršavljenje je jedna od najčešćih novogodišnjih odluka i jedna od odluka od kojih se najčešće i najbrže odustajalo. S obzirom na obilne blagdanske stolove ne čudi da je dijeta jedna od prvih ideja za olakšavanje savjesti. Ali, umjesto nametanja drastičnih režima prehrane, odlučite ne preskakati doručak, kao i voće i povrće u obrocima, te odustati od barem jednog odlaska u restoran brze prehrane mjesečno.

 

2. Postat ću najbolji/a tata/mama, sin/kćer, muž/žena, šef/ica…
Radije recite: Težit ću onome što me usrećuje.

 

Na koncu godine se znate preispitivati, no ukoliko postanete isuviše kritični i odlučite postati savršena osoba, otišli ste predaleko. Perfekcionizam dovodi do frustracija, a ne do sreće. Prihvatite i dobre i loše situacije kao normalan dio života, kao iskustvo iz kojeg uvijek možete učiti. No, najvažnije je shvatiti koji su vam prioriteti te usrećuju li vas, i tome posvetiti najviše energije.

 

 

3. Štedjeti ću novac…
Radije recite: Manje ću trošiti na izlaske i svakog mjeseca ću uštedjeti konkretnu količinu novca (izaberite realnu cifru).

 

Poput gubitka kilograma, uspješno baratanje novcem temelji se na konkretnom planu. Odlučiti štedjeti novac bez konkretnog plana akcije, jednako je ideji mršavljenja bez konkretnog plana tjelovježbe i prehrane. Izračunajte svoje troškove (iznenađujući broj ljudi nije svjestan ni koliko troši na osnovne stvari poput režija, hrane ili automobila). Kad shvatite koliko trošite na mjesečne izlaske na kavu ili grickalice, mogli biste odlučiti smanjiti broj izlazaka u kafiće i prijatelje pozivati kod sebe na kavu, ili smanjiti vožnju automobilom, i češće koristiti gradski prijevoz ili bicikl.

 

4. Nemojte reći: Pronaći ću muža/ženu/mladića/djevojku…
Radije recite: Bit ću otvoren/a za romantične ponude i prilike.

 

Lista ciljeva ne smije biti lista želja. Zato se klonite odluka koje ne ovise samo o vama. Umjesto toga, odlučite češće izlaziti u društvo ili na sastanke. Dovedite se u situacije u kojima ćete sresti nove ljude. Promislite kakve kvalitete tražite kod partnera. Fokusirate li se na sebe i postanete li svjesni što tražite od veze, privući ćete slične osobe. Ili ćete barem shvatiti da je to prilika za vas.

 

 

5. Nemojte reći: Zaradit ću više novca… 
Radije recite: Bit ću aktivniji u poslovnom području.

 

I opet, fokusiranje na rezultat koji ne možemo kontrolirati recept je za neuspjeh. Umjesto toga, treba izabrati aktivnost koja može rezultirati željenim rezultatom. Primjerice, možete se odlučiti na poslovno usavršavanje, učenje neke vještine, dodatno školovanje koje vam može donijeti napredak na poslovnom planu i veća primanja.

 

 

 

 

 

 

 

Kutak Vital

 

suric

Pitanje:
Petar,37 godina,imam u zadnje vrijeme zatiljne...

Odgovor:
Dr Šurić:To što navodite, govori da je uzrok Vaših...

Sva pitanja za Dr. Šurića >>

 

novaja_ed

Pitanje:
Mislim da imam problema u komunikaciji...

Odgovor:
Zamislimo sebe kao dva koncentrična kruga…

Sva pitanja za mr.sc Nedu Fleur >>

Newsletter

Sviđa Vam se…